Wednesday, January 27, 2010

Friend is Kawan

Love is CINTA and  Friend is kawan. kuang3.. Apa itu kawan ? kawan mestilah kawan. btol tak? takkan lawan pulak. Kan??hihihi.. Pesal hah, bila kita baik dengan seseorang tu(berlainan jantina), kita ambil berat pasal dia, and macam2 lagi lah kita buat untuk dia, mesti orang tu akan salah faham?

Dia mulalah anggap kita suka dia. Kalau kita ambil berat pasal dia, mknanya kita suka dia ke, kita cinta dia la eh.? Tak pernah ada dalam kamus lagi kot kan. hmmm....Rasa2nya, tak salah kan kawan ambil berat pasal kawan yang berlainan jantina? Tapi tu bukan bermakna kita CINTA sama dia. Nape lah orang suka salah anggap.

(*Love is Cinta*)

Bila dia dah anggap kita suka dia, dia pun sikit demi sikit mula menaruh perasaan kat kita and lepas tu mulalah nak guna ayat2 CINTA. Jiwang karat u. hehehe..and then dia pun melamarlah "sudi tak awak jadi buah hati saya". Buah hati?? Alamak.. Terpaksa kena tolak daaa....coz kita juz anggap orang tu kawan je. 'kawan tetap akan jadi kawan sampai bila-bila'.So, terpaksa mengewakan hati orang tu dengan perasaan serba salah..waaaaaaaaaa.... (!_!)



Bila je cinta orang tu ditolak, dia mula menjauhkan diri dari kita. Dah taknak kawan ngn kita, macam kita nie jahat sangat. Kita tak salah la. adoyaiii !!! apa kes nie. Apasal la jadi macam nie. Kita nak kawan ngn dia sampai bila2. Napelah dia menjauhkan diri.

Tapi biarlah, dah orang taknak kawan, kita takleh nak paksa2. semoga dia hepi ngan idup dia. Perlu ke jadi sampai macam nie semata-mata kita taknak terima dia jadi buah hati kita??? huh! benci..benci..whatever la lalalalalalala ~!~ hehehehe...

:::: Bila ada orang baik ngn kita, kita jangan 'SS' tau. Tak baik untuk kesihatan. oke~!~ heeeeee~~ (",) 




3 Loves:

Clara Emily Cancer said...

kalau berkawan sesama jantina senang.
mmg sampai bila2..

kalau berlainan jantina selalau xkekal lama..
jrg jupe sbb lama2 perasaan akan berubah..

=)

claraemilycancer.blogspot.com

Shikin Zain said...

a'ah. susah berkawan dengan berlainan jantina.

sbb tu suka lagi berkawan dengan sesama jantina. senang.xde slah fhm. ;)

HAZ_SHAMEER said...

dia jauhkan diri bukan sebab xnak kawan tapi kerana dia ingin lupakan kamu...kerana dia terlalu lemah menghadapi kamu..kerana dia terlalu sayangi kamu..kalau dia melihat wajah kamu..samapai bila2 dia xbleh move on..kamu akan memahami apabila kamu berada ditempatnya..percayalah apabila kamu terlalu menyayangi seseorang dan cinta itu tidak berbalas..jalan terbaik adalah menjauhkan diri..jalan ini sangat sukar untuk dilalui..tetapi kekadang hidup ini tidak banyak pilihan..

Related Posts with Thumbnails