Friday, January 15, 2010

Sebelum Terlambat...

Tadi aku ada terbaca 1 kisah dlm 1 web nie...web ape 2 xyh tahu la k...aku trtarik ngn 1 kisah nie.....sedih pn ada gk...sob..sob..sob...alahai....aku nie....feeling la plak..erm...berbalik pda cte td...cte nie mengenai pengorbanan seorang suami kpda isteri y xprnh cintaknnya...begitu bsr cinta si suami trhadap isterinya..alangkah bahagianya aku andai dikurniakn suami y cmnie....ececece..gatal nk kawen la plak aku nie....xsalahkn???hihihi...ok...mari kita ikuti kisah ttg si suami ngn si isteri nie...

ALKISAHNYA...........................

Suatu hari, seorang gadis telah dipinang oleh seorang jejaka. Si gadis menolak kerana dia tidak suka dengan lelaki tersebut.

Tapi, ayah si gadis telah memaksa si gadis agar menerima lelaki tersebut kerana kata ayahnya "apabila seorang gadis itu telah dipinang oleh seorang lelaki yang telah cukup sifat dan baik agamanya, adalah tidak wajar bagi si gadis menolak kerana ia mungkin akan membawa musibah di suatu masa nanti"

Si gadis akhirnya akur. Dalam rela dan keterpaksaan dia menerima pinangan lelaki tersebut dan akhirnya mereka menikah. Tapi, si gadis telah meletakkan syarat supaya suaminya itu tidak menyentuhnya. Kata si gadis, dia mahu belajar menerima lelaki itu dahulu dan belajar melupakan perasaan bencinya.

Suaminya akur dengan syarat itu. Dia faham isterinya perlukan masa untuk menyesuaikan diri dengannya. Namun pun begitu, dia sering berdoa agar si gadis terbuka hati untuk menerimanya suatu hari nanti.



Suatu hari, suami si gadis telah menawarkan bantuan untuk menghantar si gadis pulang ke kolej. Si gadis akur walaupun suaminya hanya mempunyai motosikal cabuk untuk menghantarnya. Suaminya yang sangat gembira isterinya sudi membonceng motor dengannya telah tanpa sedar memecut melebihi 100 km/jam di jalanraya.

**********************************************
Perbualan antara si suami & si isteri..

Isteri: Perlahankanlah sikit motor nie..saya takut la..
Si suami : Tak nak..bawak laju-laju macam nie ler seronok..
Isteri : Tak..tak seronok pun..tolonglah..saya takut sangat nie..
Si suami : Kalau awak nak saya perlahankan motosikal nie..awak kena kata awak cintakan saya dulu..
Isteri: Ok. Saya cintakan awak !
Si suami : Ok..sekarang peluk saya kuat-kuat.

** Si Gadis memeluk suaminya tadi dengan erat *

Si suami : Awak..boleh awak tolong tanggalkan topi keledar saya tak?? Kemudian pakaikan kat awak..Saya rasa tak selesa lah..

*************************************************

Dalam surat khabar keesokkan harinya :

Sebuah motosikal telah berlanggar dengan satu bangunan akibat kegagalan fungsi brek. Dua mangsa yang terlibat dalam kemalangan tersebut, dan hanya satu daripada mereka terselamat.

*****************************************************

~~~Kisah sebenarnya, semasa sedang menuruni jalan tersebut, Si suami telah mendapati yang brek motosikalnya tak berfungsi, tetapi dia tidak mahu isterinya tahu. Sebaliknya, dia meminta isterinya tadi mengungkapkan perkataan "Saya cintakan awak" dan ingin merasakan dakapan terakhir isterinya. Dia juga memberikan topi keledarnya kepada Si Gadis demi mengharapkan isterinya itu selamat..walaupun itu bererti dia akan terkorban.

**************************************************************

"Jadi sekiranya anda ada seseorang yang amat anda cintai dan ambil berat, beritahu dia yang anda cintakannya..."

"Jangan bila dia sudah pergi dijemput Ilahi, baru kita akan menyesali semuanya. Dan waktu itu, air mata darah sekalipun ia tidak akan mampu mengembalikan rasa sesal di hati kerana baru kita sedar yang dia begitu dekat di hati."


..Semoga kita masih punya waktu untuk mengucapkannya...

"Kita hanya akan menghargainya apabila kita kehilangannya"

********************************************
psstttt....kepada pasangan2 y baru nk bercinta, sedang bercinta ,y dh clash pn bleh and pape jelh..hehehe...jgn lpa mengungkapkn cinta kpda pasangan masing2 ye supaya si dia berasa lebih dihargai & diperlukan kerana perkataan 'CINTA' itu begitu besar ertinya dan xternilai harganya........







1 Loves:

Anonymous said...

cinta itu indah tetapi menyakitkan.
aaaaa ~
(x memasal jek aku neh)

Related Posts with Thumbnails