Friday, January 15, 2010

Pasangan jauh ke dekat?

Sebelum tido, aku nk coret sikit pasal segmen 'suria cinta' kat radio suria fm yang aku dengar tadi...segmen nie dikendalikan oleh dj Kak Lin Setiap Ahad (8 mlm - 12 mlm) & Isnin - Jumaat (11 mlm - 2 pg)..segmen nie memang femes bagi sapa2 yang berjiwa sentimental macam aku nie..hehehe..aku sebenarnya layan gak radio sinar ..tambah-tambah lagi bila tiba segmen 'suria cinta'..cepat-cepat je aku on radio kat henpon aku..memang layan la...aku suka sangat dengar kisah cinta pendengar2 radio suria...ada kisah sedih, ada kisah bahagia....macam2 ada...macam astro plak...hihihi...

Ada sekali tuh, adalah sorang pendengar suria fm kol ke suria fm..sedih sangat dengar luahan hati dia.mana taknya, dia bercinta dengan bf dia hampir 8 tahun dan dah declare nak bertunang dah..last2 bf dia cancel and putuskan perhubungan sebabnya dia ada orang lain..sanggup dia buat macam tuh...dah laki, laki jugak la...xprnah cukup satu..lepas dengar luahan hati si pemanggil tuh, aku terpkir ada lagi org yang lebih malang dari aku dalam bercinta...hurm............*jiwang la plak*

Berbalik pasal segmen suria cinta yang aku dengar tadi..topic hari 'anda memilih pasangan jauh ke dekat?'..nasib baik henpon aku tak ada kredit, kalo tidak memang aku kol dah...hehe...kalo aku lah, aku akan memilih pasangan jauh...selain negeri2 utara..sbb aku kan orang utara..aku pun xtahu kenapa aku lebih berminat dengan orang negeri lain dari negeri sendiri..cakap berjiwa kedah sejati..apa daaa aku nie....heehehe...tapi kalau sabah denagn sarawak awal2 lagi xada dalam list sebab terlalu jauh...kentut memang xdengar dah la...ngeh3...

Sebab kenapa aku lebih memilih negeri lain sebab loghat lain kot..suara pun sedap...ececehh...macam ada pengalaman bercinta dengan org luar je...hehe...erm....sebab lain aku suka pasangan yg jauh kerana xlah boring sangat.kalau pasangan dekat asyik2 nk jumpa. kalau boleh hari2 nak jumpa..aku nie pulak bukannya kaki dating atau kaki berjalan...eh! kaki memang la berjalan...aku je yang malas jalan sebenarnya..kalau kapel dengan pasangan yang jauh, teruja sikit bila berjumpa..rindu+sayang pun makin bertambah..ala, lama xjumpa..biasalah tuh..hurm..lagi apa ye.....?? ha...lagi satu,kalau jumpa xlah bosan bila tengok muka dia...rasa nak tengok je selalu..rasa dia macam kiut je..macam nak cubit2 je pipi..hahaha..... tulah pndapat aku untuk topic suria cinta tadi..kesimpulannya, aku memilih pasangan jauh dari dekat..noktah..!! :)

*******************************************

..:::: Tapi apa-apa pun, jodoh , pertemuan, hidup dan mati manusia semua ditetapkan ALLAH SWT..kita sebagai manusia kenalah terima qada' dan qadar yang telah ditetapkan-NYA...





0 Loves:

Related Posts with Thumbnails