Monday, January 11, 2010

Baju Pengantin Seharga 1.5 Juta Dolar

Pernah terbayang anda mengenakan baju ini saat pesta pernikahan anda? bagi seorang pecinta fashion mungkin ini begitu menakjubkan. Tapi lain pula kalau kalau anda tanyakan pertanyaan yang sama kepada pihak pecinta burung.. silap hari bulan, si pembuat baju y akan disaman.

Ini boleh dikatakan baju pengantin super2 mahal, bayangkan saja, harganya mencapai 1,5 juta dolar. Dan yang lebih menghebohkan lagi, baju ini diperbuat daripada bulu burung merak. Baju yang baru ditampilkan pada pameran gaun pengantin di Nanjing Jiangsu Chinatotal menggunakan 2009 helai bulu burung merak dan diperbuat menggunakan tangan.

Proses pembuatan baju ini memakan masa selama 2 bulan, muncul pertanyaan dalam fikiran kita, berapa ekor burung merakkah yang dikorbankan untuk membuat baju bernilai 1,5 juta dolar ini? Semoga baju ini tidak menjadi trend baju pengantin pada tahun 2010, kerana burung-burung merak lah yang akan menjadi korban demi untuk diambil bulu-bulunya.
~wassalam~



4 Loves:

miss faten said...

huu. tamow ah pakai baju super panjang camtu.
cam pape jek. hak hak.
kalau nk kejar fashion tapi tak ingat perasaan haiwan dan pihak lain nak wat pe jugak kan? hum...

MaryamMahfuza said...

tak rasa bersalah ke model tu pakai.
baju macam tu berapa kali pakai je pun.
sia2 korbanan merak.

Shikin Zain said...

erm.....mari kita ramai2 ucap takziah kt family2 burung merak k..hihi..:)

Anonymous said...

haish, x kool la membunuh untuk fashion ni...

Related Posts with Thumbnails