Tuesday, January 19, 2010

Cinta Masih Milik Aku ke..???

Di manakah Nilainya Cinta

hati ini seakan-akan mencari

di mana nilai sebenar erti sebuah ‘cinta’

sedangkan usia kian memakan diri

hati semakin pudar untuk menerima cinta

semakin dicari tetapi semakin tidak ditemui

semakin dikejar tetapi semakin menjauh

hidup bagaikan mengejar bayang-bayang setiap hari

tidak ditemui apa yg diimpikan

bukan untuk mencari kesempurnaan

dek diri sendiri yg penuh dengan kekurangan

kealpaan dan kelemahan yang sentiasa sebati dalam diri

akhirnya tersungkur dalam ‘cinta mainan manusia’

yang bertopengkan kecantikan dan kesempurnaan luaran

sedangkan dalaman penuh dengan kepura-puraan

masih ada kah keikhlasan??

di mana nilai kasih sayang sebenar??




********************************************
Nie lah salah satu madah cinta yang menarik perhatian aku..chewah...Lagi lagi cinta...cinta lagi..lagi.....ish...jiwang btol la aku nie...tp, nak wat camne....dah nielah satu2 topic feveret aku..hihihi.....erm....aku pun masih mncari nilai kasih syg sbnar...dan keikhlasan....

alaa...yelah 2..maacam btol....tp, btol la....sbb hari demi hari aku berpkir masih ada lg ke cinta y pnuh keikhlasan..?? y aku dpt tgk skang nie cuma cinta berlandaskan nafsu n rupa semata-mata....masing2 berlumba-lumba nak cari y ensem and y cantik...padahal diri sendiri..??? ukur baju di badan sendirila dulu...suluh muka kat cermin tuh....cari cermin y besar2 sket ok..elele..pandai2 je aku nie....mintak sori ye..hehehehe......tapi ada jugak yang memandang hati dan bukan rupa semata-mata..alhamdulillah la kalau yang macam nie... ;)


0 Loves:

Related Posts with Thumbnails