Wednesday, February 03, 2010

Kecelaruan Jantina

Kenapa Manusia Jadi Tomboy,pengkid,gay dan pondan?
Mungkinkah kerana :-

A) Peristiwa Hitam Masa Kecil
B) Masalah Psikologi    
C) Terikut-ikut Sejak Dari Kecil    
D) Masalah Keturunan
E) Hyper *** Dan Gila *** (tak mungkin kot)
F) Sesaja Nak Jadi Ahli Neraka

A,B,C,D,E,atau F? Rasa2nya yang mana erk? Korang pilih la sendiri yang mana korang suka. hehe.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Niat hati bukan nak jaga tepi kain insan-insan nie cuma sekarang terlalu ramai remaja yang terbalik .Yang lelaki nak jadi perempuan manakala yang perempuan pula nak jadi lelaki....apa ke halnya? 

Dunia dah terbalik ke? Dulu-dulu kita jarang melihat senario macam nie tapi sekarang macam dah jadi lumrah alam. Jangan salahkan ibu-ibu yang mengandung, salahkan individu tu sendiri.

Dari pemerhatian aku, tidak ramai perempuan yang berperwatakan lelaki. Tetapi lebih ramai lelaki yang berperwatakan perempuan.Hei lelaki-lelaki sekalian, sedarlah diri tu sikit. adoyaiiiii.....
Dah la lelaki sekarang semakin pupus, pastu ada lak lelaki-lelaki yang nak jadi gegirl, semakin pupus la nampaknya. Sebab tu la perempuan2 sekarang banyak yang single mingle. Contoh yang terdekat, aku le insan2 yang single tu. hehehe.

Lelaki-lelaki yang nak jadi perempuan nie @ shemale, suka berjalan beramai-ramai dalam satu pasukan. Berjalan pun ala2 model gitu. Aku rasa, aku jalan pun tak selemah gemalai macam tu. 

Kalau lah 'shemale' nie jadi 'male' sejati, mesti hensem kan. Nape perlu susah2 nak tukar jantina? wat bertambah dosa je. Amalan yang ada nie pun, belum tentu2 lagi cukup nak bawa ke akhirat. chewah~!~ cam ustazah lak aku nie. hihihi.
  
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Yang tomboi pula tidak kurang hebatnya. Ada sesetengah tu siap ada teman wanita lagi tau. Golongan2 nie suka pakai macam lelaki,seluar terlondeh macam anak-anak remaja lelaki sekarang.

Pakai baju besar nak tutup dada dia kot. Siap hisap rokok pula tu. Diorang nie kadang-kadang suka jalan terbongkok-bongkok.

Maybe nak tunjuk sasa/ kejantanan diorang. Suara pula buat-buat parau. Rambut kontot. Alamak....apa nak jadi nie? haiya..
(*say no to rokok oke~!~*)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Agak-gaknya lah, kenapa mereka-mereka nie jadi macam nie? Mungkinkah  ada sebab-sebab lain selain sebab-sebab A,B,C,D,E dan F yang aku senaraikan kat atas sekali tu. Mungkin sebab pemakanan juga. Boleh jadi kan?

Yelah, sekarang banyak makanan-makanan yang Tak original. Sayur-sayuran, buah-buahan semuanya sudah tercemar dengan baja berlebihan dengan racun serangga sampai ulat pun tak nak makan.

Ayam yang kita makan pula disuntik dengan hormon untuk mempercepatkan pembesarannya. Secara tak langsung, kita pun turut makan hormon tu. Sebab tu yang sekarang kebanyakkan budak-budak ada yang ' lelaki nak jadi perempuan'  dan yang 'perempuan nak jadi lelaki'. 

Yang normal pula kena obesiti.Kalau diperhatikan, ramai kanak-kanak yang mengalami obesiti.Mana tak nya hari-hari bedal ayam KFC lepas tu minum cola. Pilihan makanan tak seimbang. Jangan hairanlah kanak-kanak pun dah ada yang kena diabetes sekarang.

Dunia akhir zaman, macam nie la rupanya. ish3. takut pula bila pkir2 balik. huhu. Nie baru masalah jantina. Tak tengok lagi masalah-masalah lain. Lagi dasyat kot.huh!!

::: Renung-renungkanlah dan selamat beramal ye. hehehe.


12 Loves:

deusXmachina® said...

semua di atas barangkali
erk888

deusXmachina® said...

semua di atas barangkali
erk888

Sendra said...

haihh..sekarang memang bersepah golongan ni..nk marah2 pun,dorang pun manusia jg..ada perasaan..ntahlahh..baik diam je lahh.

Shikin Zain said...

deusXmachina®: semua sekali?kejam banget u nie.. :)

Sendra: yup.. kalo marah nti, diorang marah kita balik pula. tak tahu nak wat mcm mana dgn golongn2 nie.

miss faten said...

sedih. hari tu kan shikin, aku penah jatuh suka kat sorang mamat pondan. dia handsome auw. ahaha. sebab kadang2 dia tuh ada sifat kejantanan dia, sebab tyme tu ada sekali tu dia try nak protect kot aku tapi kejap tu je la. pastu dah takde. haiyaya.

sekarang dah tak suka tapi sangat2 mengharapkan yang dia akan berubah. tapi macam tak mungkin. dia makin tersasar. tapi then dia bukan Islam laaaa.

Akif Mazlan said...

Saya pilih F,,
memang maknusia camni lebih baek x idop jerk,,
lebih2 yang pondan,
kesian kat buaya2 darat kt luar sana,
tersilap mengorat jantan jugak,
hahaha

deusXmachina® said...

ah-ha
bukan kejam...tetapi itulah realitinya
atau pun setiap sebab tersebut berkaitan antara satu sama lain...

mmm...juz my opinion je

Mercik said...

memang xbleh blah..ahaha

Shikin Zain said...

faten: mamat2 pondan memang hensem2. tapi sygnya tak maskulin la plak.haiya.

sama2 la doakan utk kawan faten tu ye. semoga dia balik ke jalan yang benar. :)

Akif Mazlan: macam ada pengalamna TER'mengorat pondan jek. :)

deusXmachina®: maybe la. antara semua tu ada kaitan @ diorang sesaje nk jadi ahli neraka kot.hehe

nauzubillah...

Mercik: bleh blah la. hik3..

Aku ian said...

hurm idup makin lame mmg mkn sbgini...tnda2 awl..tp...itula dunia ni..harap2 mereka sedar dan berubah la

Shikin Zain said...

Aku ian: Tanda-tanda awal, akhir zaman macam nie la.

sama2 la kita doa semoga diorang2 ni berubah.AMIN

chummy cliche said...

salah info tu... yang tomboy hanya berpakaian seperti lelaki tapi masih suka lelaki.. yang pengkid tu baru betul pakai macam laki tapi suka perempuan ... sekadar pengkongsian.. lagi satu kebanyakannya sebab kisah silam.. sebab itu jangan judge mereka sesuka hati..ada yang trauma kena rogol etc.. kalau sesaja nak jadi tu tak boleh kata apa lah...

Related Posts with Thumbnails